جشن آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در کهگیلویه وبویراحمد
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۲۴۷۱
یاسوج- ایرنا- محبان، عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد همزمان با نهم ربیع الاول و آغاز امامت امام عصر حضرت مهدی موعود (عج) به جشن و سرور پرداختند.
به گزارش ایرنا، دوستداران اهل بیت (ع) در شهر یاسوج امروز مسیر حدود پنج کیلومتری امام زاده عبدالله (ع) تا حسینیه عاشقان ثارالله یاسوج را به عشق یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) پیاده روی کردند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مداحان و مشتاقان مهدی موعود در حالی که دعای 'ˈاللهم عجل لولیک الفرج'ˈ را سر می دادند، برای تعجیل در ظهور آن حضرت و برقراری صلح و عدالت در جهان،دعا می کردند.
حضور پرشور و انبوه جوانان مومن در این همایش پیاده روی و معنوی آغاز امامت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) و دعاهای خالصانه آنها برای فرج قائم آل محمد(ص) از نکات چشمگیر و قابل توجه در این آیین خجسته بود.
برپایی ایستگاه های صلواتی و موکب امام زمان (عج) در طول مسیر همایش پیاده روی شرکت کنندگان از دیگر جلوه های ناب این همایش بود.
همچنین برنامه های متنوع مذهبی، فرهنگی و هنری شامل مداحی، مولودی خوانی و قرائت شعر با موضوع مهدویت و انتظار فرج در این آیین جشن در حسینیه ثارالله یاسوج اجرا شد.
این همایش پیاده روی و آیین جشن به همت بنیاد فرهنگی مهدویت، شورای اسلامی و شهرداری یاسوج و برخی دستگاه های و نهادهای اجرایی و فرهنگی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.
110نفر از شرکت کنندگان در این آیین جشن به قید قرعه جوایز ارزنده ای دریافت کردند.
حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم مدیر بنیاد مهدودیت کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: این همایش با حضور رابطان فرهنگی تمامی دستگاه های اجرایی استان و سایر آحاد مختلف مردم و محبان و منتظران واقعی حضرت مهدی (عج) برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این همایش ها و برنامه های جشن آغاز امامت حضرت مهدی موعود (عج) را ارتقای سطح آگاهی علاقمندان، محبان، سعادت طلبان و منتظران واقعی آن حضرت دانست.
وی یادآور شد که شناخت و معرفت کافی به فلسفه انتظار و موضوع مهدویت امام عصر (عج) یک ضرورت غیرقابل انکار برای حفظ اصول و مبانی دین اسلام است.
3016/1662
منبع: ایرنا
کلیدواژه: فرهنگي آغاز امامت حضرت مهدي عج همايش پياده روي كهگيلويه و بويراحمد
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
قبل از اینکه بخواهد سروکله حسن صباح به روایت مصریهای سکولار در سریال «حشاشین» پیدا شود، تاریخ از امت و رحلت پیامبر شروع شده، از ابوبکر، عمر، عثمان و امام علی (ع) عبور کرده، تا به مکاتب فکری مختلف و فرقهها بخصوص فرقه اسماعیلیه در قرن ۱۱ میرسد.
بنا به ادعای سازندگان سریال، «خلافت عباسی بر نیمی از جهان حکومت میکرد. ولی در قرن یازدهم وضعیت خلافت عباسی در بغداد رو به وخامت بود و در بدترین شرایط خود قرار گرفت. گروهی از چوپانان ترک در سلسله سلجوقیان ظهور پیدا کردند و بزرگترین ارتش را روی زمین تشکیل دادند. آنها مشروعیت خود را با ادعای حمایت از خلیفه عباسی سنی به دست آوردند. آنها بر خلیفه نفوذ داشتند. همزمان خلافت شیعه فاطمی در مصر و مراکش در ضعیفترین حالت خود بود. فرقهها، عقاید و مکاتب افزایش یافت. در بین آنها فرقه باطنی توسط مردی به وجود آمد، که خطرناکترین و عجیبترین فرد بود. او «حسن بن الصباح» بود.
طبق نوشته حسن فضیلتخواه در کتاب «حسن صباح فرمانروای قلعه الموت»، سابقه پیدایش فرقه هفت امامی اسماعیلیه به قرون اولیه اسلام و زمان امام جعفر صادق (ع) امام ششم، شیعیان بر میگردد. امام صادق (ع) دارای چندین پسر بود. از میان پسران خود ابتدا اسماعیل را به جانشینی خود و به عنوان امام هفتم شیعیان انتخاب و به جامعه پیروان خود معرفی کرد. بعدها گویا به دو دلیل تاریخی از این تصمیم منصرف و اسماعیل را به امر الهی از مقام امامت خلع و عهد خود را از او برداشت.
در کتب تاریخی آمده است که امام ششم به دو دلیل اسماعیل را از امامت برکنار کرد. یکی اینکه او با گروههای افراطی و تندرو در ارتباط بود و امام احساس خطر کرد که مبادا بعد از او جامعه شیعیان به خطر بیفتد. دوم اینکه اسماعیل شراب مینوشید و یک چنین انسانی نمیتوانست صلاحیت امامت جامعه شیعیان را داشته باشد.
امام صادق (ع) برای بار دوم پسر چهارم خود موسی کاظم (ع) را به امامت برگزید و به شیعیان معرفی کرد. در آن میان، جمعی از شیعیان انتخاب اول امام را شرعی و متقن و صحیح دانسته و بر امامت اسماعیل پافشاری کردند. دو پسر دیگر امام یعنی عبدالله و محمد هم در مقام دفاع از حق امامت خویش برآمدند. پس هر یک جماعتی را جمع کرده و در مقابل اراده پدر مقاومت کردند.
در آن میان، پیروان اسماعیل از بقیه نیرومندتر و قویتر بودند. فرقه اسماعیلیه بعدها در بلاد اسلامی به طغیان و عصیان و اعتراض روی آورده و به برخی اقدامات افراط گرایانه دامن زدند. اسماعیل در زمان حیات پدرش از دنیا رفت. پس اسماعیلیان پسر او محمد را به عنوان امام و جانشین پدرش برگزیدند و او را امام مستور (پنهان) لقب دادند. بعدها حسن صباح خود را نائب امام مستور معرفی کرد.
شروع داستان از جنگ بین صلیبیان با فرقه اسماعیلیه میگذرد، تا اینکه اولین خون با دستور حسن صباح در تاریخ سریال «حشاشین» ریخته میشود. سریال روایت میکند: «حسن صباح قوی است، اگر موقعیتش با قلبش تضاد پیدا کند، قلبش را میکشد».
در انتهای سریال «حشاشین» یار باوفای حسن صباح میگوید: «مولای ما دیگر واسطه بین ما و اماممان نیست، او با امام یکی شده است و در مقابلش هزینههای زیادی پرداخت کرده. تو پسرت را کشتی، همسرت را، عزیزانت را، پسرت هادی روانه آسمان کردی. شما کاری کردید که هیچ مومن و نگهبانی حتی هیچ پیامبری تحمل انجام آن را نداشت».
امیدعلی مسعودی، مدیر گروه ارتباطات اجتماعی و عضو هیات علمی دانشگاه سوره با نقد محتوایی سریال «حشاشین» از این حیث که تاریخ اسلام را تحریف کرده است، گفت: سروکله حسن صباح از کجا پیدا شد؟ آیا او بیسواد بود؟ راهزن بود؟ یا ایشان دو همکلاسی با سواد داشت؟ آنها بر اساس عقایدشان که تغییر جامعه بود، از دست پادشاهان فرار کردند و به قلعه الموت پناه بردند. اما سریال «حشاشین» مبنای شکلگیری حرکات حسن صباح را ایران میداند. در حالی که آن زمان حکومتها ملوک الطوایفی بود. لازم بود این سریال بازبینی بشود و تحریفهای تاریخیاش توضیح داده شود.
مسعودی ادامه داد: سریال «حشاشین» القا میکند که فرقهای تحت رهبری صباح، ایرانی و تروریست بودند. در این سریال چهرهای از حسن صباح به تصویر کشیده شده، که گویا او ایرانی است و هر ایرانی تروریست است. در حالی که اسماعیلیه اعتقادات سفت و سختی داشتند. آنها آدمهای معتقدی بودند و اگر با کسی درگیر میشدند، بخاطر اعتقاداتشان بود. بنابراین، کلیت روایت سریال «حشاشین» روایت علمی نیست.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها